Facebook-opdatering: "I Fredericia vil man finde ops…" (362150984154446_841095422926664)

I Fredericia vil man finde opskriften på det perfekte jobcenter og derfor har de sat en analyseenhed i gang med at analysere kommunens jobcenter til bunds, så man kan implementere de bedste ændringer for borgerne.

Som et led i analysen er flere borgere bliver interviewet og på baggrund af det kan analyseenheden se flere punkter hvor de anbefaler en forbedring. Blandt andet lægger borgerne vægt på, at mødet med deres rådgiver spiller en vigtig rolle i det videre sagsforløb; Bliver der lyttet til borgeren, er der tillid i relationen og tror rådgiveren, groft sagt på, at borgeren kan blive til noget? Disse punkter fylder meget for de adspurgte borgere og det er derfor vigtigt at tage disse punkter alvorlige i processen om at finde ?det perfekte jobcenter?

I Life Change ser vi stor værdi i, at tænke på borgernes oplevelse og lytte til, hvad de ønsker sig mest når de skal møde op på jobcenteret. Vi håber at Fredericia kommune vil gå hele vejen med at oprette et mere borgervenligt jobcenter og så håber vi at mange flere kommuner vi l følge trop.

https://buff.ly/30Bsg0s